Είστε πεσμένοι ψυχολογικά; Πως μπορείτε να αναπτερώσετε το ηθικό σας με πολύ απλά βήματα… Το Λογοτεχνικό περιβόλι σας δίνει χρήσιμες συμβουλές- ωφέλιμες για την ψυχοπνευματική σας Υγεία!!!

Είστε πεσμένοι ψυχολογικά; Πως μπορείτε να αναπτερώσετε το ηθικό σας με πολύ απλά βήματα… Το Λογοτεχνικό περιβόλι σας δίνει χρήσιμες συμβουλές- ωφέλιμες για την ψυχοπνευματική σας Υγεία!!!



Η αλήθεια είναι πως στην εποχή της Οικονομικής κρίσης, που  είναι  και  κρίση  Αξιών, ο περισσότερος κόσμος βρίσκεται σε κατάθλιψη.
Κι όμως υπάρχουν τεχνικές που μπορούν να βοηθήσουν κάποιον- α,
 να αναπτερώσει το ηθικό του και την ψυχολογία του.
Να ξέρετε πως οι άσχημες σκέψεις και η κακή διάθεση , δεν προέρχονται από τον Θεό. Γιατί ο Θεός είναι Χαρά, Αφθονία, Ειρήνη, Πληρότητα, Αγάπη…
Μην αφήνετε λοιπόν τις άσχημες σκέψεις και το σκοτάδι να σας αγκαλιάζουν και να σας οδηγούν σταδιακά στην άβυσσο, εκεί που δεν υπάρχει επιστροφή!
 Εμείς στο Λογοτεχνικό περιβόλι θέλουμε να βοηθήσουμε τους συνανθρώπους μας που περνάνε δυσκολίες και  ψυχοπνευματικά προβλήματα δίνοντας συμβουλές και την ανιδιοτελή και ανυπόκριτη  αγάπη μας.
 Να μην ξεχνάτε πως όποιο κι αν είναι το πρόβλημά σας Υπάρχει η Λύση Του.
Απευθυνθείτε στο Θεό.
Και μην λέτε στο πρόβλημά σας, υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα, αλλάξτε διάθεση και πείτε στο πρόβλημα έχω ένα Μεγάλο  και Παντοδύναμο Θεό.
Τα αδύνατα για τους ανθρώπους είναι δυνατά για Εκείνον.
Προσευχηθείτε!
Η προσευχή έχει μεγάλη δύναμη και μπορεί να ανατρέψει τα πάντα!
Είναι η βαθιά επικοινωνία μας με τον Ουράνιο Πατέρα, με την ζεστή και φιλεύσπλαχνη αγκαλιά Του σε μας τους άσωτους Υιούς, όταν επιστρέφουμε από  τον στρόβιλο  και τις μέριμνες της καθημερινότητας σε Εκείνον με την ειλικρινή μεταμέλειά μας και παραδεχόμαστε την φθαρτή  και αμαρτωλή φύση  μας, τις αδυναμίες και τα πάθη μας και του δίνουμε το φορτίο του Σταυρού μας για να μας αναπαύσει.
Προσευχή είναι να σχετίζεσαι φιλικά με τον Θεό.
«Ο δε φίλος του νυμφίου, ο εστηκώς και ακούων αυτού». 
Η ουσία της προσευχής βρίσκεται ακριβώς σ’ αυτό το «εστηκώς και ακούων»: να αφουγκράζωμαι την παρουσία ενός άλλου προσώπου, του  Ιησού Χριστού, ή του ανθρώπου που συναντώ και που με το στόμα του ο Χριστός με ρωτάει. Η φωνή Του φτάνει σ’ εμένα μέσα από κάθε ανθρώπινη φωνή, το πρόσωπο του προσκυνητή προς Εμμαούς, το πρόσωπο του κηπουρού που συνάντησε η Μαρία η Μαγδαληνή, το πρόσωπο αυτού που βαδίζει δίπλα μου στο δρόμο. Ο Θεός σαρκώθηκε για να μπορεί ο άνθρωπος να «θεωρεί» το πρόσωπό Του μέσα από κάθε ανθρώπινο πρόσωπο. Η τέλεια προσευχή αναζητεί την παρουσία του Χριστού και την αναγνωρίζει σε κάθε ανθρώπινη ύπαρξη.
Το  μοναδικό πρόσωπο του Χριστού είναι η εικόνα, αλλά οι εικόνες Του είναι  αναρίθμητες και αυτό σημαίνει ότι κάθε ανθρώπινο πρόσωπο είναι και η εικόνα του Χριστού. Αυτό το αποκαλύπτει η προσευχή.

 Παρακάτω σας έχω κάποιες ερωτήσεις που μπορούμε να θέσουμε στον εαυτό μας την ώρα της ψυχολογικής πίεσης για να βγούμε από το αδιέξοδο και την αδυναμία μας- φυσικά μετά την προσευχή, που έχει τη δύναμη να αλλάζει τη στάση που βλέπουμε τα πράγματα…

Θα επιτρέψω στον εαυτό μου να είναι θύμα ή θα επιλέξω να είμαι υπεύθυνος για την κατάσταση αυτή;
Θα συνεχίσω να αντιδρώ στις περιστάσεις ή θα επιλέξω να δημιουργήσω τη ζωή που θέλω να ζήσω;
Μπορώ να αφιερώσω χρόνο για να αντιδράσω με σαφήνεια και δύναμη και όχι να αντιδράσω αμέσως σε αυτή την κατάσταση;
Θα κατηγορώ τους άλλους για τη συγκεκριμένη κατάσταση ή θα πάρω την ευθύνη και θα δημιουργήσω ένα σχέδιο δράσης για να προχωρήσω μπροστά με δύναμη και αντοχή;

Μήπως επιτρέπω σε κάποιον άλλο να μειώνει τις δικές μου δυνάμεις; (Συμβουλή: αν παίζετε συνεχώς τον ρόλο του θύματος, η απάντηση εδώ θα είναι πάντα θετική.)

Πώς μπορώ να δράσω απέναντι σε αυτό το άτομο, την κατάσταση ή την περίσταση και τον εαυτό μου έτσι ώστε να αισθάνομαι ανεβασμένος ψυχολογικά;
Πώς μπορώ να δημιουργήσω κάτι που έχει νόημα και ουσία για εμένα ή / και για όσους βρίσκονται εκτός αυτής της κατάστασης;
Έχω προσδοκίες από τον εαυτό μου ή τους άλλους; Είναι αυτές οι προσδοκίες αποτελεσματικές με οποιονδήποτε τρόπο;
Τι θα συνέβαινε αν μέσα από αυτή την πρόκληση εγώ επέλεγα να μάθω, να δημιουργήσω, να εξελιχτώ και να επεκταθώ αντί να κατηγορώ, να δυσανασχετώ ή να ρίχνω σε άλλους το φταίξιμο;
Τι μου λέει το ένστικτό μου; (Και επιπλέον είμαι σε θέση να το ακούσω;)
Η ζωή είναι γεμάτη διάφορα ερεθίσματα. Το μόνο που μπορούμε να ελέγξουμε είναι ο τρόπος που θα επιλέξουμε να αντιδράσουμε. Όταν πραγματικά αφιερώσουμε χρόνο για να σκεφτούμε, όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας θα είναι ουδέτερα και χωρίς νόημα μέχρι το σημείο που εμείς αρχίζουμε να τους δίνουμε νόημα.
Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για επιλογή: θα επιτρέψω στον εαυτό μου να αναστατωθεί; Θα επιλέξω να κάνω κάτι κακό ή καλό;
 Θα επιλέξω να φύγω; Θα επιλέξω να φωνάξω ή να ψιθυρίσω;
Θα επιλέξω να αντιδράσω άμεσα ή χρειάζομαι χρόνο για να αντιδράσω;
Μην ξεχνάτε πως οι επιλογές είναι στα χέρια σας και οι οποιαδήποτε αποφάσεις δικές σας.
 Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα, μας προτρέπει ο μεγάλος στοχαστής  Νίκος  Καζαντζάκης.

Καλή συνέχεια στην ημέρα σας!
Ρένα Τζωράκη©



                   Λογοτεχνικό περιβόλι!

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια