«Μ’ όλη μου τη φωνή » (1930, απόσπασμα)

«Μ’ όλη μου τη φωνή » (1930, απόσπασμα)






Αξιοσέβαστοι απόγονοι σύντροφοι!
Καθώς θα σκάβετε την απολιθωμένη σημερινή κοπριά,
των ημερών μας μελετώντας τα σκότη,
μπορεί και να ρωτήσετε για με καμιά φορά.

Μονάχος μου θα πω και για την εποχή μου και για τον εαυτό μου - άστα συ.
Ένας βοθροκαθαριστής και νερουλάς μαζί 'ναι η αφεντιά μου,
που εκλήθηκα κ' επιστρατεύτηκα απ' την επανάσταση.

Οσο μακραίνει των χρόνων η ουρά,
τόσο μοιάζω με τ' απολιθωμένα εκείνα τέρατα.
Αντε, λοιπόν, σύντροφοι, να τη διαβούμε πιο γοργά
όση ζωή μας μένει με πεντάχρονα.
Τα γραφτά μου κέρδος δεν μούφεραν ούτε ένα ρούβλι για μισό,
ούτε, βεβαίως, από μαόνι έπιπλα λεία.
Κ' εξόν από φρεσκοπλυμένο ένα πουκάμισο,
λόγω τιμής δεν έχω τίποτ' άλλο χρεία
Όταν θα παρουσιαστώ
Στου φωτεινού σας μέλλοντος την Κ.Ε
Θάρθω, πάνω απ' τη συμμορία της ποίησης
των πλεονεχτών και σαλταδόρων,
σείων σα μπολσεβίκικη ταυτότητα Κομματική,
τους εκατό τόμους μαζί όλων μου των κομματικών βιβλίων

(Μετάφραση: Γιάννης Ρίτσος)


Ακούστε το  ποίημα του Βλαδίμηρου Μαγιακόβσκη,
μελωποιημένο το 1976 από το Θάνο Μικρούτσικο, στο δίσκο του "Καντάτα για τη Μακρόνησο / Γιάννης Ρίτσος & Σπουδή σε ποιήματα του Βλαδίμηρου Μαγιακόβσκη", με τη φωνή της αξέχαστης Μαρίας Δημητριάδη.


                           

                                              Λογοτεχνικό περιβόλι!

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια