Λόγια Σοφίας του μεγάλου μας μουσικοσυνθέτη Μάνου Χατζιδάκι

Λόγια Σοφίας του μεγάλου μας μουσικοσυνθέτη Μάνου Χατζιδάκι






«Όταν συνηθίζεις το τέρας, αρχίζεις να του μοιάζεις.»

«Λένε πως οι καλλιτέχνες είναι είτε κομμουνιστές είτε ομοφυλόφιλοι. Εγώ πάντως δεν είμαι κομμουνιστής…»
« Δύο είναι οι εχθροί της πολιτικής και του πολιτισμού: ο λαϊκισμός και ο ελιτισμός.»
«Τώρα που ζω με τον εαυτό μου βαθειά κι απόλυτα, θέλω να μάθω ο ίδιος ποιος υπήρξα, τι σκέφτηκα, πώς έζησα και τι είναι αυτό που συνθέτει την μελλοντική μου απουσία.»

«Μερικοί κύριοι νομίζουν ότι είμαστε συνάδελφοι.»
«Είσαι η πιο ερωτική κωφάλαλη που πέρασε ποτέ απ’ το ελληνικό θέατρο – από κάθε, ίσως θέατρο.»
(Τα παραπάνω λόγια ειπώθηκαν στην ηθοποιό   Έλλη Λαμπέτη, σχετικά με το ρόλο της στο θεατρικό έργο «Σάρα, τα παιδιά ενός κατώτερου Θεού», 1981)



«Εγώ περιέχω και τον αριστερό. Ο αριστερός όμως δεν με περιέχει.»
«Η μουσική χρειάζεται 3 πράγματα. Τέχνη, τεχνική και βιώματα. Χωρίς αυτά δε γίνεται να γράψεις μουσική».

«Οι εκ παραδόσεως αρσενικοί φροντίζουν να είναι ακριβείς στα ραντεβού τους με τους φίλους τους».
(επίπληξη στον Βασίλη Βασιλικό)
«Ο,τι έχω ιερό: Να περιφρονώ τις συνήθειες των πολλών, τη λογική του κράτους και την «ηθική» των συγγενών μου. Να αγαπώ με πάθος τους κυνηγημένους, τους ανορθόδοξους και τους αναθεωρητές».
«Δε μ’ αρέσει η αναμνησιολογία, την απεχθάνομαι. Είναι χειρότερη κι από μνημόσυνο. Τι πάει να πει «μνημόσυνο»; Κάποιον που δεν θυμάμαι και μια δεδομένη στιγμή, καθορισμένη, οφείλω να τον θυμηθώ».




Διαβάστε και:
«Πόσο επίκαιρος και διαχρονικός ο Μάνος Χατζιδάκις και πόσο μας λείπουν τέτοιοι άνθρωποι Σήμερα!»

το  Αφιέρωμα στο Μάνο Χατζιδάκι


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια