Μέγας Αλέξανδρος – Λόγια Σοφίας:

Μέγας Αλέξανδρος – Λόγια Σοφίας:



                          







                             


                                Μέγας Αλέξανδρος – Λόγια Σοφίας:
«Δεν μ’ ενδιαφέρει η καταγωγή των πολιτών ούτε η φυλή στην οποία γεννήθηκαν. Τους αντιμετωπίζω όλους με ένα κριτήριο: την αρετή. Για μένα, κάθε καλός ξένος είναι Έλληνας και κάθε κακός Έλληνας είναι χειρότερος από βάρβαρος.»

«Εις μεν τον πατέρα μου οφείλω το ζην, εις δε τον διδάσκαλό μου το ευ ζην.»

«Ό,τι δεν λύεται κόπτεται.»
(κόβοντας το Γόρδιο Δεσμό)
«Βουλή και μύθοισι και ηπεροπηΐδι τέχνη.»
Μετάφραση:
« Με θέληση, με παραμύθια και με την τέχνη της εξαπάτησης.»
(ερωτηθείς πώς κατάφερε να κατακτήσει τον κόσμο σε τόσο σύντομο διάστημα)
«Τω κρατίστω.»
(Η υπόδειξή του για το ποιος θα είναι ο διάδοχός του. Τα τελευταία του λόγια…)
«Πονούντων και κινδυνευόντων τα καλά και μεγάλα έργα.»
«Ει μη Αλέξανδρος ήμην, Διογένης αν ήμην.»
«Ο μεν Ηφαιστίων φιλαλέξανδρος, ο δε Κρατερός φιλοβασιλεύς.»
                                         Μετάφραση:
Ο μεν Ηφαιστίων είναι φίλος του Αλεξάνδρου, ο δε Κρατερός φίλος του βασιλιά
(«Αλέξανδρος» από το έργο του Πλουτάρχου Βίοι Παράλληλοi)
«Οίον ίππον απολλύουσι, δι’ απειρίαν και μαλακίαν χρήσασθαι μη δυνάμενοι.»
(σχετικά με την αδυναμία των άλλων αυλικών να δαμάσουν τον Βουκεφάλα)
 «Πάντα προλήψεται ο πατήρ, εμοί δ’ ουδέν απολείψει μεθ’ υμών έργον αποδείξασθαι μέγα και λαμπρόν.»
                         Μετάφραση:
  «Όλα θα τα προλάβει ο πατέρας μου και δεν θα μου αφήσει να κάνω μαζί σας μεγάλα και λαμπρά έργα.»
(«Αλέξανδρος» από το έργο του Πλουτάρχου Βίοι Παράλληλοι)
«Δεν υπάρχει τίποτε αδύνατο γι’ αυτόν που θα προσπαθήσει.»
«Στον ουρανό δεν υπάρχουν δυο ήλιοι ούτε στη γη δυο κυρίαρχοι.»
 «Σήμερον ουκ εβασίλευσα, ουδένα γάρ ευ εποίησα.»
                            Μετάφραση:
«Σήμερα δεν ήμουν πραγματικός βασιλιάς, γιατί δεν έκανα καμιά καλή πράξη.»
«Στον πατέρα μου χρωστάω το ζην στον δάσκαλον μου το ευ ζην.»
«Δεν φοβάμαι ένα στρατό λιονταριών που διοικούνται από ένα πρόβατο.
Φοβάμαι ένα στρατό προβάτων που τα διοικεί ένα λιοντάρι.»

Περισσότερα για τον Μέγα Αλέξανδρο:



Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια