Συνέντευξη εφ 'όλης της ύλης με τον ποιητή Σπύρο Ποδαρά στη Ρένα Τζωράκη και το Λογοτεχνικό περιβόλι

Συνέντευξη εφ 'όλης της ύλης με τον ποιητή Σπύρο Ποδαρά στη Ρένα Τζωράκη και το Λογοτεχνικό περιβόλι









-Από τι ορμώμεν-ος    δώσατε  τον τίτλο στο βιβλίο σας  «Το βάλς των στίχων; 

Μιλήστε μου για το περιεχόμενο του βιβλίου τι καθοδήγησε την πένα σας ,και ποια τα συναισθήματα  που νιώσατε για να το γράψετε  και γιατί να το διαβάσει ο αναγνώστης τι έχει να του δώσει;
Γράψτε μου ότι νομίζετε περισσότερο για το βιβλίο και τα συναισθήματα σας…
 -Ποτέ μου δεν ήταν αυτοσκοπός
η έκδοση 
η αναγνώριση 
ή οτιδήποτε άλλο εκτός από την ανάγκη για να αδειάσει το μυαλό μου, ήταν πολύ προσωπικό θέμα η μοναξιά μου παρέα με το μολύβι μου για να σκεφτώ να την εκθέσω
Η πίεση όμως της οικογένειας με ανάγκασε ώστε να δημιουργηθεί αυτό το βιβλίο.
Τα αισθήματα μου ήταν μπερδεμένα μιας και το να γράφω ήταν ανάγκη δική μου, το να εκδόσω ξεκίνησε από ανάγκη άλλων.
Για βαλς των στίχων δεν θα πω τα τετριμμένα όπως είναι μια κατάθεση ψυχής και διάφορα άλλα, για μένα το βιβλίο αυτό σημαίνει τα ατελείωτα βράδια μοναξιάς μιας οι σκέψεις που υπάρχουν μέσα στο σύνολο γράφηκαν σε ένα μικρό δωμάτιο ενός Hotel σε ένα χωριουδάκι της Βουλγαρίας όπου έζησα τρία δύσκολα χρόνια παλεύοντας για την επιβίωσή την δικιά μου και της οικογένειάς μου.
Γνωρίζω ότι η ποίηση αν και μας έδωσε σαν λαό μεγάλες στιγμές ποτέ δεν ήταν στο βάθρο που της άξιζε, πόσο μάλλον σήμερα που με την κρίση ο κόσμος βάζει προταιρεότητες πρώτα για την επιβίωσή του
Μακάρι να μπορούσα να κάνω ένα βιβλίο να τυπωθεί σε 100.000 αντίτυπα και να τα χαρίσω όλα στον κόσμο ο ίδιος
Δεν θα πω ποτέ διαβάστε τα βιβλία μου κλπ κλπ,θα λέω πάντα διαβάστε βιβλία,και μόνο που το πιάνεις στα χέρια σου κερδίζεις
-Τι είναι γραφή για σας;
-Για μένα η γραφή είναι η ζωή, αφού ζωή είναι η δημιουργία
όπως λέω. 
Είναι η ανάγκη για το νερό που έχει ο διψασμένος
Το φως που έχει ανάγκη ο τυφλός.
Ο ήχος που έχει ανάγκη ο κουφός.
Την ανάσα που έχει ανάγκη ο πεθαμένος.
-Πότε ξεκινήσατε να γράφετε;
-Όταν με του παιδικούς μου φίλους βλέπαμε στην χωμάτινη φτωχική γειτονιά μας τον έναστρο ουρανό στην αγκαλιά των μανάδων μας κάποιοι έβλεπαν τέρατα διαστημόπλοια εξωγήινους κλπ, εγώ έβλεπα τα άστρα και έκλαιγα για αυτά πιστεύοντας ότι πεθαίνουν κάθε ξημέρωμα και ξανά γεννιούνται κάθε δειλινό, αυτός ήταν και ένας από τους λόγους που οι γονείς μου ήταν θλιμμένοι πίστευαν ότι κάτι έχω, το ίδιο βέβαια και οι φίλοι μου
Με τα χρόνια η ανάγκη να εξηγήσω τα δάκρυα μου με ανάγκασε να γράφω με αυτά
-Κρύβετε δικούς σας στίχους ή κάποια κείμενα  στο συρτάρι σας μονάχα για σας;
-
Χιλιάδες σκέψεις τις οποίες αναμοχλεύω που και που.
Άλλοτε συγκινούμε άλλοτε γελώ μιας και γνωρίζω την ιστορία της κάθε μου σκέψης.
-Ποιοι ποιητές ή Λογοτέχνες  σημάδεψαν την γραφή σας;
-Έχω μεγάλη αδυναμία αν μπορούσα να το πω στον Καββαδία
Με εκφράζει πολύ η ποίησή του με συγκινεί η διαδρομή του
με συναρπάζει ο αγώνας του αν και η αναγνώριση του από τους μεγάλους ποιητές της εποχής του δεν ήταν και η καλύτερη
Βέβαια για να είμαι δίκαιος αγαπώ και διαβάζω και παλιούς και νέους ποιητές και ζηλεύω πολλές φορές τις σκέψεις τους
Υπήρχαν υπάρχουν και θα υπάρχουν μεγάλοι λογοτέχνες δηλ ποιητές και συγγραφείς απλώς σήμερα αποφασίζουν οι εκδοτικοί και όχι ο αναγνώστης τι θα διαβάσει ο κόσμος.
Πιστεύω ότι σε αυτόν τον μαραθώνιο κάποιοι προωθούνται στην αρχή αλλά η διαδρομή είναι μεγάλη και δεν ξέρω αν θα αντέξουν όχι οι ίδιοι αλλά οι εκδοτικοί να ταΐζουν την ίδια μασημένοι τροφή

-Μια αντιπροσωπευτική φράση που σας  συνοδεύει από κάποιο μεγάλο Λογοτέχνη;
-Από ένα ποίημα του Καββαδία < Το μαχαίρι >
ένας από τους στίχους του είναι συγκλονιστικός 
Εκφράζει τον άνθρωπο με έναν καθηλωτικό τρόπο .
Δυστυχώς έτσι ήμαστε οι άνθρωποι
«Ένα στιλέτο έχω μικρό στην ζώνη μου σφιγμένο
που ιδιοτροπία μ' έκανε και το 'κάμα δικό μου
κι' αφού κανέναν δεν μισώ στον κόσμο να σκοτώσω
φοβάμαι μην καμιά φορά το στρέψω στον εαυτό μου.»

-Αν σας ζητούσα να μου περιγράψετε  μέσα σε λίγες γραμμές τον Άνθρωπο    Σπύρο Ποδaρά ,  πως θα μου τον περιγράφατε;
Έχετε οικογένεια;
Αν ναι, μιλήστε μου γι’ αυτήν. Πώς βλέπουν την γραφή σας;
επικροτούν την προσπάθειά σας;
Πώς τα προλαβαίνετε όλα αυτά και ποιο είναι το κύριο επάγγελμά σας;
-Είμαι παντρεμένος από τα 20 μου κεραυνοβολημένος από τον έρωτα όταν γνώρισα την γυναίκα των ονείρων μου την Αλεξάνδρα με δύο καταπληκτικά παιδιά, τον Δημήτρη 35 ετών και την Κωνσταντίνα Παρθενόπη 26 ετών.
Δεν διαβάζουν ανέκδοτες σκέψεις μου εκτός και τις διαβάσω εγώ
δεν υπάρχει λόγος μιας και τους μιλώ μέσα από αυτές.
Νιώθω ότι είναι υπερήφανοι για μένα,ξέρουν βέβαια ότι γράφω γιατί υπάρχουν.
Όσο για το πως τα προλαβαίνω όλα,
κολλάω ένσημα από το 1977 με διάλειμμα το στρατιωτικό δεν σταμάτησα ούτε μια μέρα.
Εργάτης μια ζωή στην Βαριά βιομηχανία των κατασκευών εκτός από τα τελευταία χρόνια όπου η οικογενειακή εταιρία που εργάζομαι λόγο ηλικίας με ανέβασε σε γραφείο και παλεύω από άλλο πόστο πλέον.
Η κρίση με έστειλε στην Βουλγαρία για τρία χρόνια και τώρα λόγο υγείας ήρθα και πάλι στην πατρίδα μας.
Μακάρι να αντέξουμε και να μην βρεθούμε στον δρόμο τώρα στα γεράματα, αλλά είπαμε όλα για εμάς είναι θα το παλέψουμε
Η μόνη προτεραιότητα που έχω είναι η οικογένεια μου όλα τα άλλα τα προλαβαίνω χωρίς ιδιαίτερο αγώνα
Για ότι αγαπάς αξίζει να παλέψεις οπότε τα προλαβαίνω όλα Αγαπώ όχι μόνο αυτά που με αγαπούν αλλά τα πάντα


-Δημιουργώ σημαίνει...
-Όπως προείπα δημιουργώ σημαίνει ζω.

-Τι σας προσβάλλει σαν ΆΝΘΡΩΠΟ;
-Το μίσος από άνθρωπο σε άνθρωπο.
Η έλλειψη αγάπης.

-Νιώσατε ποτέ μίσος για κάτι ,για κάποιον;
-Οι στιγμές αδυναμίες είναι για τους ανθρώπους.
Περνώντας όμως τα χρόνια οι ταλαιπωρίες της ζωής γίνονται εμπειρίες και αυτές Σοφία, οπότε σήμερα στα 56 μου δεν φοβάμαι να αγαπήσω ακόμη και αυτούς που με μισούν.
-Ποια η μεγαλύτερη ανασφάλειά σας;
-Θέλω όταν πεθάνω να είμαι έτοιμος.
Και τι εννοώ
Είχα ένα πρόβλημα υγείας τελευταία και εκεί διαπίστωσα ότι ακόμη και η αγάπη που πίστευα ότι μου είχαν οι δικοί μου ήταν απείρως μεγαλύτερη, όπως και του μεγαλοδύναμου ,θα ήθελα λοιπόν να ανταποδώσω τούτη την αγάπη και στους δυο.
Γνωρίζεις πολλές φορές την ευτυχία μέσα από την δυστυχία ας πούμε κάποιας αρρώστιας, μακάρι να προλάβω να ανταποδώσω αυτή την αγάπη.
-Νιώθετε ενοχές για κάτι;
-Πάντοτε νιώθω ενοχές
σαν σύντροφος 
σαν γονιός 
σαν φίλος 
σαν άνθρωπος
Γνωρίζω και ξέρω ότι
και αδίκησα
και πρόσβαλα
και πόνεσα άθελα μου αλλά και ηθελημένα πολλές φορές όλους αυτούς που αγαπώ και με αγαπάνε
<Γηράσκω αεί διδασκόμενος > 
Ποτέ όμως δεν είναι αργά για την συνείδησή μας .

-Όταν σας αμφισβητούν πώς νιώθετε;
-Χαμογελώ μήπως δεν το κάνω και εγώ
Με πειράζει βέβαια όταν αμφισβητούμε για λάθος λόγους αλλά το μότο μου είναι
< Ότι δεν μπορείς να παλέψεις το αγκαλιάζεις >
-Η πρώτη σας  επιβεβαίωση;
-Η αγάπη της Γυναίκας μου που υπεραγαπώ
Και των δυο μου παιδιών
-Τι σημαίνει για σας η λέξη Άνθρωπος και ειδικότερα  Άνδρας και Γυναίκα;
-Η λέξη άνθρωπος πάρα πολλά δεν ξεχωρίζω σε αυτό άνδρα ή γυναίκα
Βάζω σίγουρα ποιο ψηλά την γυναίκα μιας και αυτή είναι 
η ζωή και η δημιουργία αυτής
-Τι εκτιμάτε στους ανθρώπους;
-Την ειλικρίνεια
Το θάρρος της γνώμης
Την δύναμη συγχώρεση.
Τι σημαίνει για σας  έρωτας; Και ποιος ο ρόλος του στη ζωή σας;
Είστε ερωτευμένος;

-
Ο έρωτας είναι η πηγή όλων.
Ο έρωτας γίνεται αγάπη ,και αυτό συμβαίνει σε όλα τα επίπεδα της ζωής.
Δεν θα μπορούσα να μην είμαι ερωτευμένος
πρώτα με την σύντροφό μου και μετά με όλη την ζωή, αν από όλα αυτά που είμαι ερωτευμένος κάποια γίνουν αγάπη είμαι ευτυχισμένος.
-Σαν άτομο  νιώθετε πληρότητα; Τι είναι για σας Ευτυχία;
Ποια  είναι η  σχέση σας με το χρόνο;
Αν ήταν στο χέρι σας να ξαναζήσετε κάτι, ποιο μέρος του θα αλλάζετε;
Μετανιώνετε για κάτι;
-Θα αρχίσω την ερώτηση σας ανάποδα
Τώρα σε αυτήν την ηλικία μπορώ να φιλτράρω τα σφάλματά μου
και βέβαια μετάνιωσα
Για κάτι που δεν είπα
Για κάτι που δεν έκανα
Για κάτι που δεν άγγιξα
Για κάτι που δεν είδα
Δεν θα άλλαζα κάτι από όλα αυτά που πέρασα γιατί φοβάμαι μήπως δεν θα ξανά γίνω αυτό που είμαι σήμερα, αγαπώ τον Σπύρο.
Μου αρέσει που μεγαλώνω και βλέπω και τα παιδιά μου να μεγαλώνουν αυτή είναι η ζωή και την αγαπώ
Και κάτι τελευταίο πλήρης πιστεύω δεν νιώθει ποτέ κανείς πάντα κάτι σου λείπει το απόλυτο δεν υπάρχει
Και θα απαντήσω για την ευτυχία με ένα μου ποίημα που υπάρχει στο βαλς των στίχων:
«Ο ποιητής»
Κάποτε με είπαν ποιητή
μα κάνουν λάθος σκέφτηκα
γιατί επιμένουν
άκου ποιητή
Το σκεφτόμουνα ώσπου τα μάτια μου
αντίκρισαν τα μάτια της αγαπημένης μου
ώσπου άκουσα τις φωνές των παιδιών μου
Τότε κατάλαβα τι εννοούσαν
Ναι είμαι ποιητής.

-Αν αλλάζαμε την λέξη ποιητή με την λέξη ευτυχή θα καταλαβαίνατε τι εννοώ
-Θυμώνετε ;  Αν ναι για ποιο λόγο ;
-Θύμωνα στα νιάτα μου και καλά έκανα γιατί έτσι έκανα λάθη και τα λάθη γίνονται σοφία στους ανθρώπους.
-Μια εξάρτησή σας;
-Η γραφή αυτή είναι σίγουρη ζω με ένα μολύβι στο χέρι μην τυχόν και σκεφτώ κάτι και δεν το γράψω γιατί μετά στοιβιάζονται άλλες σκέψεις και χάνεται.
-Διεκδικείτε και τι;
-Διεκδικώ να δικαιωθούν τα όνειρα των παιδιών μου.
-Νιώθετε ταγμένος σε κάποιο σκοπό;
-Δεν θα το έλεγα είμαι θνητός και το γνωρίζω θα ήθελα να βρουν όμως κάτι τα παιδιά μου από εμένα εκτός από την αγάπη γιαυτό και αγωνίζομαι
-Ποιο είναι το  μεγαλύτερό σας όνειρο;
-Να κοιτάζω την οικογένεια μου όσο περισσότερα χρόνια μπορώ
-Ποιος ο  μεγαλύτερός σας φόβος;
-Μήπως και δεν πεθάνω πρώτος
-Τι σας προσβάλλει;
-Η αχαριστία
Η παντογνωσία
Η μικροπρέπεια
Και όπως έγραψα 
< Η ζωή είναι πολύ μικρή δυστυχώς
και εμείς δεν είμαστε αθάνατοι ευτυχώς
Γι’ αυτό μην φέρεστε σαν αθάνατοι κλπ κλπ >
-Ο θάνατος σας  τρομάζει σαν ιδέα και τι πιστεύετε  γι' αυτόν;
-Όχι καθόλου ξέρω ότι θα συμβεί και ότι δεν μπορώ να αποφασίσω για κάτι,απλώς θα ήθελα να υπάρξει σειρά αυτό και φοβάμαι μόνο
Το λέω εξάλλου ξεκάθαρα σε αυτό μου το ποίημα:

«Η διαθήκη»
Αν κάποτε η ζωή με αποχαιρετήσει
θέλω να πεθάνω
σε αγκαλιές που μ' αγαπάνε
Φοβάμαι στην σκέψη
μην γίνει το αντίθετο
Αυτή η κόλαση
των ζωντανών
θα ήθελα να τελειώσει
με ένα χάδι.
-Ο πόνος τι ρόλο έπαιξε στη ζωή σας και ειδικότερα  στην γραφή σας;Πιστεύετε, πως ο πόνος είναι η ώθηση στον δημιουργό για να γράψει;
-
Στην ζωή μου δεν στάθηκα τυχερός αν και δεν πιστεύω στην τύχη αυτή εμείς την δημιουργούμε. Ο πόνος ήταν καθημερινή τροφή της ψυχής. 
Παντρεύτηκα πολύ μικρός μόλις στα 20 με προίκα από πλευράς μου ανέχεια σε όλα .
Σίγουρα όλα τα αισθήματα βοηθούν να εκφραστείς γράφοντας και όπως είπα τα προβλήματα γίνονται εμπειρίες και αυτές σοφία οπότε πρέπει να υπάρχουν δεν γίνεται ανάσταση χωρίς Γολγοθά και σταύρωση

-Από που εμπνέεστε;
-Από τα πάντα 
από ένα τραγούδι < Η μουσική ανήκει στην οικογένεια μου>
από τα γαλάζια μάτια μιας μικρούλας, από μια αγκαλιά, από ένα φιλί. 
Γενικά από όλα αυτά που τα μάτια μας απολαμβάνουν ή πονούν.

-Ποιές ώρες είναι  γόνιμες και δημιουργικές για σας;
-Όλες δεν γνωρίζεις πότε θα θελήσει το νους να εκφραστεί,συνήθως όμως η μοναξιά είναι η καλύτερη πηγή έμπνευσής
-Ποια τεχνική ακολουθείτε για να γράψετε ένα ποίημα και σε ποιον χρόνο από την στιγμή που το γράφετε το κάνετε βιβλίο;
-Δεν γράφω έτσι δεν χρησιμοποιώ τεχνικές βάζω απλώς στην σειρά τις λέξεις, θέλω να μπορώ να καταλάβω αυτά που γράφω, να καταλαβαίνω δηλ την μοναξιά μου, θέλω να είμαι κατανοητός ακόμη και για τον πατέρα μου, γράφω πρώτα για μένα αν αρχίσεις να γράφεις για τους άλλους αποτυγχάνεις μιας και οι άλλοι είναι δισεκατομμύρια.

-Στη σημερινή αντιποιητική εποχή μας τι προσφέρει η ποίηση στον άνθρωπο;
-Θα μπορούσα να πω πάρα πολλές μεγαλόστομες θεωρίες αλλά δεν θα το κάνω δεν θα υποστηρίξω την ποίηση αλλά το βιβλίο, τώρα θα μου πείτε το καλό βιβλίο; θα σας πω διαβάζεται.
Ξέρω ότι η ποίηση είναι το δυσκολότερο κομμάτι της λογοτεχνίας ,μακάρι να την κάνουν λίγο ποιο εύκολη όλοι όσοι γράφουν για να μπορεί να πλησιάσει την καρδιά των ανθρώπων ποιο εύκολα
Όλα χρειάζονται τι να σας πω, να σας εξομολογηθώ ότι και εγώ κουράζομαι όταν δεν μπορώ να καταλάβω γρήγορα και απλά την σκέψη κάποιου ποιητή
Ίσως βλέπω κάπως αλλιώς τα πράγματα γι’ αυτό ας με συγχωρήσουν αυτοί που δεν θα συμφωνήσουν.
Θέλω να υπάρχουν τα πάντα, απλώς αυτή είναι η γνώμη μου

Διαβάζει σήμερα  λογοτεχνία ο Έλληνας και ειδικότερα ποίηση με την οικονομική κρίση;
-Ποια είναι η άποψή σας γενικότερα;
-Ποίηση δεν διάβαζε ανέκαθεν,διαβάζει αυτά που πιστεύει ότι θα τον ξεκουράσουν μιλώ πάντα για το μεγάλο ποσοστό.Υπάρχουν και αυτοί που δεν ακούν τις Κασσάνδρες των διαφημίσεων και ψάχνουν ποιότητα.
Αν και για να σου πω την αλήθεια τι είναι ποιότητα τελικά;
αυτό που το καταλαβαίνουν λίγοι 
ή αυτό που καταλαβαίνουν οι πολλοί.
Ένας άλλος λόγος που δεν διαβάζουν ποίηση είναι ακαταλαβίστικη γλώσσα πολλών ποιητών που θέλουν τα ποιήματα τους εξειδικευμένο κοινό
Το δικό μου βιβλίο πχ κάνει 7 ευρώ και ίσως το βρει και λιγότερο και έχει 70 σελίδες γιατί να μην πάρει ένα με 500 σελίδες με 13 έως 15 ευρώ να διαβάζει και να κλαίει για μια βδομάδα με έρωτες χαμένους κλπ,γνωρίζω και έχω φίλους-ες συγγραφείς που κάνουν πολύ έρευνα διαβάζουν δέκα βιβλία για να γράψουν ένα και όμως δεν τυγχάνουν προβολής και μιλώ για βραβευμένα βιβλία.
Μπορώ δυστυχώς να καταλάβω και να δικαιολογήσω τους πάντες
-Ετοιμάζετε κάτι άλλο  αυτόν τον καιρό;
-Ναι έχω έτοιμο το επόμενο βιβλίο ποίησης όπως και άλλα πολλά βιβλία ποίησης μιας και γράφω πάρα πολλά χρόνια και τώρα όπως είπα αποφάσισα να εκδόσω,όπως και ένα αυτοβιογραφικό βιβλίο με στοιχεία μυθοπλασίας που κάποια στιγμή θα το πάρω απόφαση και θα το ταξιδέψω. Πολλά ποιήματα μου οι σκέψεις μου όπως θέλω να λέω βρίσκονται σε διάφορες ποιητικές ανθολογίες.
-Προβληματίζεστε με την  κρίση, που δεν είναι μόνο οικονομική, αλλά και Αξιών,  πιστεύετε  σαν Ελληνικός λαός θα τα καταφέρουμε να βγούμε από την κρίση και πώς;
-Δεν είναι στο χέρι μας δυστυχώς ή ευτυχώς τίποτα, θα τα καταφέρουμε σίγουρα γιατί θα το αποφασίσουν κάποιοι άλλοι.
Ακούω πολλές Μπουμπουλίνες και πολλούς Τσε Γκεβάρα για επαναστάσεις κλπ κλπ, δυστυχώς δεν γίνονται επαναστάσεις λαών σήμερα και αν γίνονται είναι δύσκολα να καταφέρουν κάτι.
Δεν είμαι κατά των αγώνων του λαού απλώς μας καπελώνουν πάντα οι ηγέτες μας οι οποίοι λειτουργούν με το εγώ τους και όχι με το εμείς.
Τι άλλο αγώνα πρέπει να κάνουμε από αυτό που κάνουμε σήμερα πεινάμε υποφέρουμε αλλάξαμε Κυβέρνηση την δώσαμε αέρα για τα πάντα κοινώς λευκή επιταγή ,αυτό δεν είναι επανάσταση.
Ελπίζει κάποιος ότι θα γίνει κάτι ;
Πρέπει όπως λέω η κάθε επανάσταση να περνάει από το μυαλό αν περάσει από κατευθείαν στα χέρια γίνεται φόβος και ο φόβος μεταλλάσσεται σε εκδίκηση.




-Στην περίοδο αυτή τη δύσκολη ,που περνάει ο ελληνικός λαός τι  έχετε να πείτε στον κόσμο για να πάρει δύναμη; Πιστεύετε πως θα έρθει η ανάκαμψη ;
-Η ιστορία κύκλους κάνει και βέβαια θα αλλάξει η Ελλάδα μια ζωή σε αλλαγές βρίσκεται στην νεότερη μας ιστορία, αρχίζοντας με τον Μικρασιατική καταστροφή τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο τον εμφύλιο την χούντα κλπ, επιζήσαμε αλλά τι υπέφεραν οι παππούδες μας και οι πατεράδες κανείς μας δεν ξέρει απλώς ακούμε και τα βλέπουμε σε ταινίες.
Σειρά μας τώρα σαν γονείς να ανταποκριθούμε στο κάλεσμα της ιστορίας.
Είμαι αισιόδοξος από την φύση μου αυτό θα ήθελα και από τους άλλους αισιοδοξία και αγάπη πρώτα οικογενειακή, όταν στηρίζει ο ένας τον άλλον δεν υπάρχει πρόβλημα
-Τι σημαίνει για σένα Ελλάδα και  Έλληνας;
Απάντηση:
Τι να σας πω, δεν μας ξεχωρίζω από άλλους λαούς λέγοντας ήμαστε ο καλύτερος λαός το κέντρο του κόσμου κλπ ,αυτά τα λέει η ιστορία, όπως τα λέει και για κάθε λαό.
Αγαπώ την πατρίδα μου και θα έδινα και την ζωή μου γι' αυτήν για να είναι ελεύθερη η οικογένεια μου, είμαι Έλληνας και είμαι περήφανος για τους προγόνους μου όπως και λυπάμαι για κάποιους από αυτούς.
-Μια ευχή  σας, για το μπλοκ μου …
Ο επίλογος και η τελευταία λέξη δική σας για ότι λησμόνησα.
-Εύχομαι το μπλοκ σου καλή μου φίλη Ρένα να είναι πηγή για διψασμένους και να μην στερέψει ποτέ η γνώση που δίνει.
Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω γι΄ αυτό το κάλεσμα αν και νιώθω και είμαι ασήμαντος για τέτοια μεγαλεία αλλά η ευγένεια που είναι για μένα τρόπος ζωής μου επιβάλει να απαντώ όταν ρωτάμε.
Αν μου επιτρέπεται θα πω και εγώ την γνώμη μου
Τι είναι ποιητής ;
Θα το πω μέσα από ένα δικό μου παραμύθι:



-Αυτός είναι ο ποιητής.
Σας ευχαριστώ από καρδιάς.
-Και γω σας ευχαριστώ που ανταποκριθήκατε στο κάλεσμά μου και σας εύχομαι πάντα υγεία,να χαίρεστε την όμορφη οικογένειά σας και να  είστε πάντα εμπνευσμένος,χαρούμενος και δημιουργικός.
Καλοτάξιδη η ποιητική συλλογή σας «Το βάλς των στίχων».

Και θα περιμένουμε  σύντομα και το επόμενο βιβλίο σας….

 Δείτε περισσότερα ποιήματα του Σπύρου Ποδαρά  και την ποιητική συλλογή του το βαλς των στίχων στον σύνδεσμο:
http://logotexnikoperiboli.blogspot.gr/2014/10/blog-post_52.html

Μερικά από τα φωτοποιήματά του:











Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια