Συνέντευξη εφ'όλης της ύλης στην Ρένα Τζωράκη με τον ποιητή Θανάση Καραθύμιο Σεκληζιώτη

Συνέντευξη εφ'όλης της ύλης στην Ρένα Τζωράκη με τον ποιητή Θανάση Καραθύμιο Σεκληζιώτη



 



-Από τι ορμώμενος  δώσατε  τον τίτλο στο βιβλίο σας «Οι θρήνοι της Ψυχής μου»;


- Το βιβλίο μου με τίτλο «οι θρήνοι της ψυχής μου», που είναι και το πρώτο μου, φωνάζει για τους θρήνους της ψυχής μου μέσα από τα ποιήματά του. Εξέδωσα αυτό το βιβλίο μετά μακράν σκέψη και περιέχει ποιήματα που μιλούν για τη ζωή και το θάνατο μέσα από πραγματική διάσταση. Στον αναγνώστη θα δώσει τις αγωνίες και θα του λύσει με γλαφυρότητα την έννοια της ζωής όπως πιστεύω πως είναι.


-Τι είναι γραφή για σας;
- Εξομολόγηση της ψυχής μου.
-Πότε ξεκινήσατε να γράφετε;
-Το πρώτο μου ποίημα το έγραψα σε ηλικία 11 χρονών το 1972 και αναφέρεται στον παππού μου που πέθανε.
-Κρύβετε δικούς σας στίχους ή κάποια κείμενα  στο συρτάρι σας μονάχα για σας;
-Όλα μου τα γραπτά πριν τα κοινοποιήσω τα κατοχυρώνω πρώτα. Έχω και γραπτά που ναι τα έχω για μένα μόνο.
-Ποιοι ποιητές ή Λογοτέχνες  σημάδεψαν την γραφή σας;
-Από τους  Έλληνες ποιητές/ποιήτριες, λατρεύω τους λυρικούς και ρομαντικούς. Νομίζω πως δεν χρειάζεται να σας αναφέρω όλους αυτούς αναλυτικά. Τώρα τη γραφή μου την σημάδεψε ο Καρυωτάκης, η Πολυδούρη, ο Καβάφης όσον αφορά τη ψυχοσύνθεσή τους. Αγαπάω τη Γαλλική ποίηση τόσο πολύ που την διαβάζω κάθε μέρα.
 -Μια αντιπροσωπευτική φράση που σας  συνοδεύει από κάποιο μεγάλο Λογοτέχνη;
-Του Καρυωτάκη: Αν τουλάχιστον, μέσα στους ανθρώπους ένας πέθαινε από αηδία....απ' το ποίημά του Πρέβεζα..
 -Αν σας ζητούσα να μου περιγράψετε  μέσα σε λίγες γραμμές τον Άνθρωπο   Θανάση  ,  πως θα μου τον περιγράφατε;
Έχετε οικογένεια;
Αν ναι, μιλήστε μου γι' αυτήν.Πώς βλέπουν την γραφή σας;
επικροτούν την προσπάθειά σας;
Πώς τα προλαβαίνετε όλα αυτά και ποιο είναι το κύριο επάγγελμά σας;
- Είμαι παντρεμένος 30 χρόνια κι έχω τρεις γιους. Ο μεγάλος είναι δικηγόρος, ο δεύτερος Τελειώνει το Φυσικό στην Αθήνα και ο τρίτος το Μαθηματικό στην Αθήνα. Το επάγγελμά μου είναι αυτό του πολιτικού μηχανικού. Δεν ασχολούνται με την ποίηση, αλλά με την επιστήμη τους. Εγώ είμαι ένας πράος άνθρωπος με έντονα συναισθήματα τα οποία τα βγάζω στο χαρτί!
-Δημιουργώ σημαίνει...
-Το δημιουργώ έχει πολλές έννοιες. Όσον αφορά την δημιουργία στην ποίηση πρέπει να λείπει εντελώς η μίμηση και η υποκλοπή που δυστυχώς σήμερα στη χώρα μας καλπάζει!
 -Τι σας προσβάλλει σαν ΆΝΘΡΩΠΟ;
-Το εσκεμμένο ψέμα και η υποκρισία!
-Νιώσατε ποτέ μίσος;
-Πολλές φορές όχι για συνανθρώπους μου, αλλά για καθημερινά πράγματα της ζωής.
-Ποια η μεγαλύτερη ανασφάλειά σας;
-Μια κακή πορεία της ζωής των παιδιών μου!
-Νιώθετε ενοχές για κάτι;
-Ναι. 
-Όταν σας αμφισβητούν πώς νιώθετε;
-Νοιώθω πως αν έχω δίκιο, είμαι ανώτερος από αυτούς.
-Η πρώτη σας  επιβεβαίωση;
 -Το πρώτο που ποίημα στα 1972.
-Τι σημαίνει για σας η λέξη Άνδρας και Γυναίκα;
- Είναι δυο  πλάσματα μ' εντελώς διαφορετικές αντιλήψεις σε πολλά θέματα.
-Τι εκτιμάτε στους ανθρώπους;
 -Την μετριοφροσύνη, την ειλικρίνεια, την άμιλλα και την ανθρωπιά.
-Τι σημαίνει για σας  έρωτας; Και ποιος ο ρόλος του στη ζωή σας; Είστε ερωτευμένος;
 - Ο έρωτας είναι φυσικό επακόλουθο της φύσης του ανθρώπου. Είμαι ερωτευμένος με τα παιδιά μου!
- Σαν άτομο  νιώθετε πληρότητα; Τι είναι για σας Ευτυχία;Ποια  είναι η  σχέση σας με το χρόνο;
Αν ήταν στο χέρι σας να ξαναζήσετε κάτι, ποιο μέρος του θα αλλάζετε;
Μετανιώνετε για κάτι;
- Σαν πατέρας νιώθω υπέροχα. Σαν άνθρωπος νιώθω καλά, σαν ον μέσα στο χρόνο νιώθω πως ζω ένα όνειρο που σύντομα θα τελειώσει. Αν ξαναζούσα κάτι θα ήθελα να είμαι άνθρωπος. Για πολλά πράγματα έχω μετανοιώσει, αλλά δυστυχώς δεν γυρίζει ο χρόνος πίσω!
-Θυμώνετε ; Αν ναι για ποιο λόγο ;
-Θυμώνω με την κακεντρέχεια των ανθρώπων, θυμώνω με την άμετρη αλαζονεία και την υποκρισία, θυμώνω με την κοπή ενός άνθους δίχως λόγο, θυμώνω με τους ανθρώπους που δεν σέβονται τους διπλανούς τους.
Μια εξάρτησή σας;
- Μ' το αλκοόλ χωρίς να είμαι εξαρτημένος.
-Διεκδικείτε και τι;
- Διεκδικώ το δικαίωμα της ελευθερίας του νου μέσα σε πλαίσια υπαρκτά και όχι φανταστικά!
- Νιώθετε ταγμένος σε κάποιο σκοπό;
  -Ναι στα τρία παιδιά μου και στη ποίηση!
-Ποιο είναι το  μεγαλύτερό σας όνειρο;
-Να ζούσα στην εποχή των μεγάλων ποιητών.
- Ποιος ο  μεγαλύτερός σας φόβος;
 - Στη σημερινή εποχή το αβέβαιο μέλλον των παιδιών.
-Τι σας προσβάλλει;
 -Η προδοσία.
Ο θάνατος σας  τρομάζει σαν ιδέα και τι πιστεύετε  γι' αυτόν;
- Είναι φίλος μου ο θάνατος, όσες φορές ήρθε κοντά μου τον νίκησα.
Από που εμπνέεστε;
 -Από τη ζωή γενικά κι από μικρές ευτυχισμένες στιγμές.
  -Ποιές ώρες είναι  γόνιμες και δημιουργικές για σας;
 -Δεν έχω σταθερές ώρες ποτέ μου.
- Στη σημερινή αντιποιητική εποχή μας τι προσφέρει η ποίηση στον άνθρωπο;
- Λυτρωμό!
 - Διαβάζει σήμερα  λογοτεχνία ο Έλληνας και ειδικότερα ποίηση με την οικονομική κρίση;
Ποια είναι η άποψή σας γενικότερα;
- Δυστυχώς μόλις το 5% των Ελλήνων διαβάζει ποίηση και τώρα, αλλά και από παλιά! Θα ήθελα μόνο ν' αναφερθώ στη ποίηση τη μοντέρνα την ακαταλαβίστικη με μια λέξη: Κρίμα...
-Ποιο είδος γραφής είναι καλύτερο για σας η ποίηση ή ο πεζός λόγος;
Υπάρχουν δυσκολίες στην γραφή;
 -Δεν έγραψα ποτέ μου πεζό λόγο ίσως γιατί με την ποίηση λέω αυτό που θέλω να πω μέσα σε λίγες στροφές. Μου αρέσει ο πεζός λόγος όταν δεν επαναλαμβάνεται.
-Ετοιμάζετε κάτι άλλο  αυτόν τον καιρό;
 -Ναι μια καινούρια ποιητική συλλογή με τίτλο «επιστολές στην αγάπη».
 -Προβληματίζεστε με την  κρίση, που δεν είναι μόνο οικονομική, αλλά και Αξιών,  πιστεύετε  σαν Ελληνικός λαός θα τα καταφέρουμε να βγούμε από την κρίση και πώς;
 -Από  την κρίση δεν νομίζω πως θα βγούμε σύντομα με μονοκομματικές κυβερνήσεις. Η Ελλάδα χρειάζεται πολυκομματική κυβέρνηση Εθνικής ενότητας!
 -Στην περίοδο αυτή τη δύσκολη ,που περνάει ο ελληνικός λαός τι  έχετε να πείτε στον κόσμο για να πάρει δύναμη; Πιστεύετε πως θα έρθει η ανάκαμψη ;
Σας απάντησα πιο πάνω!
Τι σημαίνει για σένα Ελλάδα και  Έλληνας;
 Είναι η χώρα μου και είμαι πλασμένος απ' το χώμα της!

Δημοσίευση σχολίου

4 Σχόλια

  1. Θαυμάσια συνέντευξη από έναν καταπληκτικό ποιητή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πάρα πολύ καλή συνέντευξη από έναν άνθρωπο που με τιμά με την φιλία του!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι υπέροχο να έχουμε πνευματώδεις φίλους και να τιμάμε την φιλία...
      Σας ευχαριστώ θερμά που διαβάσατε την συνέντευξη που μου παραχώρησε.

      Διαγραφή