Συνέντευξη εφ'όλης της ύλης με τον ποιητή Στέλιο Κοντοδήμο στη Ρένα Τζωράκη

Συνέντευξη εφ'όλης της ύλης με τον ποιητή Στέλιο Κοντοδήμο στη Ρένα Τζωράκη







Να σας καλωσορίσω  στο Λογοτεχνικό μου περιβόλι και να σας εκφράσω ένα μεγάλο ευχαριστώ που δεχτήκατε να μου παραχωρήσετε αποκλειστική Συνέντευξη κ Κοντοδήμο.
Θα ήθελα να μου πείτε γιατί δώσατε  τον τίτλο «Στα Αετώματα της ερωτικής  και ανέντακτης Αντι-ποίησης» στην πρώτη σας ποιητική συλλογή;
Θεωρώ σαν ηθική μου προτεραιότητα πριν την συνέντευξη ότι η πρό-σ-κλήση σας, ο χρόνος σας και ο χώρος σας για την φιλοξενία σας στο  Λογοτεχνικό περιβόλι  είναι Τιμή για εμένα προσωπικά και για την Αντί-ποίηση μου στην προσπάθεια μου ως προς την αναπαραγωγή των λέξεων σε στίχους…
Σας χαρίζω μια αγαπημένη μου προσ-ευχή… Να είστε πάντα καλά…

Ξεκινώ με την πρώτη σας ερώτηση, σίγουρα όλες οι  λέξεις του τίτλου '' Στα Αετώματα της Ερωτικής και Ανένταχτης Αντί-Ποίησης»…
αντιπροσωπεύουν την ιδεολογία μου, τις αξίες μου τις αρχές μου και θα σας τον αναλύσω επί μέρους λέξη λέξη…

« Στα Αετώματα »
Πάντα όταν γράφω απογειώνομαι σε ένα πολυδιάστατο ταξίδι στο υπερπέραν…
οι σκέψεις μου σκαρφαλώνουν στο μέγιστο απελ-ευθερώνοντας τις ιδεολογίες μου που με σύνεση και άπειρους αγώνες καθιέρωσα ως και σήμερα…
Ο δρόμος της  πτήσης είναι δύσκολος το αν θα από-δεχθούν τις απόψεις μου οι αναγνώστες δεν είναι το ζητούμενο μου…
η γραφή μου συντροφεύεται από την ψυχή μου και είναι ένας ακούραστος αετός ανεξάρτητα εάν με  ακολουθήσουν οι ελάχιστοι, ο ένας ή ο κανένας…
ποτέ μου δεν πόνταρα στην μάζα αφομοιώνοντας και θυσιάζοντας τον ίδιο μου τον εαυτό για να είμαι αρεστός…
πάντα έγραφα για εμένα δίχως ποτέ να επενδύω στην αποδοχή των άλλων…
Αρκεί να βρίσκομαι κοντά στον δικό μου Θεό…
 Άρα «Τα Αετώματα» των στίχων μου επειδή βρίσκονται πολύ ψηλά στο δικό μου πνεύμα είναι λιγότερο  βαλλόμενα από τους εγκαθιδρυμένους καταστροφείς…

«Ερωτικής»
Έχω ζήσει και ζω το μεγαλείο του έρωτα διότι πιστεύω πως είναι ένας σημαντικός εναλλασσόμενος παράγοντας και συντελεί ώστε η ανθρώπινη ύπαρξη να αναδυθεί μέσα από τις αισθήσεις εξισορροπώντας την ύλη, το πνεύμα και την Ψυχή…
Τον Ναό του Έρωτα πρέπει πάντα να τον προσεγγίζεις με προϋποθέσεις ατόφιες από έντονες επιθυμίες μονάχα τότε θα γευτείς τον παροξυσμό των αισθήσεων σαν μια ορχήστρα από μελωδίες  πρωτόγνωρες και παρθένες στην ακοή…
Ο πόθος και το πάθος δεν ανά-ζω-πυρώνονται από ανάγκη αν δεν υφίσταται η αμοιβαία έλξη των δύο συντρόφων σε ένα ταξίδι δίχως χρόνους και περί-ορισμούς…
Ο Έρωτας είναι μια τελετή που από-τυπώνεται σε ολάκερη την ύπαρξη κι αν είσαι έντιμος θα σου ξαναχτυπήσει την πόρτα αρκετές φορές γιατί τα βιώματα μου μαρτυρούν πως δεν ερωτεύεσαι μονάχα μια φορά δίχως η επόμενη να επισκιάζει την προηγούμενη…
Πάντα θα υμνώ τον Έρωτα διότι συν-υπάρχω μέσο Αυτού… 


« Ανένταχτης »
Από την εφηβεία μου αντί-στεκόμουν σε ότι περί-όριζε τις ελευθερίες μου και τα δικαιώματα μου επαναστατούσα δίχως να υπό-λογίζω το εκάστοτε κόστος, έχω μάθει να βάζω πλάτη με την Διαφορά όχι πίσω από τις πλάτες των άλλων μα πάντα μπροστάρης…
Φυσικά οι ελευθερίες μου δεν από-σκοπούν στην σπίλωση της ελευθερίας των άλλων καθ’ ότι η έννοια της είναι παρεξηγημένη μα πάντα αντί-Στέκομαι κόντρα στα στεγανά που διατηρεί η άμορφη μάζα, στους υπό-νόμους που θέτει η πολιτεία υποβαθμίζοντας και ευτελίζοντας την αξιοπρέπεια του κάθε πολίτη…
Εναντιώνομαι δίχως εξαίρεση σε όποιου είδους εξουσία παρεκτρέπεται εκμεταλλευόμενη τις εκάστοτε αδυναμίες και ανοχές της ύπαρξης…

« Αντί-ποίηση »
Εδώ δυστυχώς υπάρχει ένα θέμα ο λόγος που δεν αυτό-αποκαλούμε « ποιητής »…
Γράφω από πολύ μικρός πριν το διαδίκτυο, στο τεφτέρι, στο κενό μιας διαφήμισης από ένα περιοδικό  όπου δήποτε μπορείτε να φανταστείτε…
όταν  ξεκίνησα στην οθόνη πριν καν εμφανιστεί το facebook τοποθετούσαμε ένα ψευδώνυμο δίχως να έχεις την δυνατότητα να βάλεις ούτε μια φωτογραφία που να σε απεικονίζει…
τότε έγραφαν συγκριτικά με σήμερα ελάχιστοι και στο μεγαλύτερο ποσοστό ήταν υγιείς και  αυθόρμητες οι γραφές όπως ακόμη κι οι κλοπές πνευματικής ιδιοκτησίας ήταν στο στάδιο του νηπιαγωγείου…
Αναφαίρετο δικαίωμα να γράφει όποιος δήποτε μα είναι φανερές οι «στημένες» και «πλασματικές» γραφές, οι έντεχνες και άτεχνες αντιγραφές και το ποιο πρόστυχο για εμένα παντού θα συναντήσεις κλίκες ποιητάδων με αλισβερίσια εκατέρωθεν σε ένα αθέμιτο και βρώμικο ανταγωνισμό σχολίων και like…
Σκαρφίστηκαν ως και ιδιωτικά συμφωνητικά για να έχουν στάνταρ πελατολόγιο, για εμένα αυτό δεν είναι «τέχνη» μα η μεγαλύτερη ίντριγκα για την σπίλωση της ποίησης που η Ελλάδα έχει παρακαταθήκες  από ουκ ολίγα ιερά «τέρατα» της γραφής…
Είμαι πολέμιος αυτού του όχλου, ουδέποτε συμμετείχα σε αντίστοιχες κλίκες και είναι ο λόγος που είμαι το μαύρο τους πρόβατο μα είμαι υπερήφανος διότι δεν ανήκω σε κανένα μαντρί…
Η αιτία ότι είμαι « Αντί » όλων αυτών και στην οθόνη αλλά και έξω στην ζωή…
Μέσα από την δική μου Αντί-ποίηση δεν κρύβω ποτέ τις αλήθειες μου ούτε αποσκοπώ σε προσωπικά οφέλη μιας περαστικής αναμφίβολης προβολής…


2.Τι σημαίνει για σας  ποίηση;

Ποίηση…!!!
Είναι Ζωή, Έρωτας, Αγάπη, Επ-ανά-στάση, Αντί-στάση, Αλήθειες, Όνειρο, Αφύπνιση είναι ολάκερη η Ψυχή μου…
Αυτό πρέπει να ισχύει για όσους την σέβονται, την υμνούν με  σύνεση, με αξίες, με ταπεινότητα και έχουν την δύναμη να περ-πατούν γυμνοί πάνω στους στίχους της με όποιο δήποτε κόστος…
Η Αντί-ποίηση είναι ο δικός μου απαραβίαστος κόσμος…
 
3Ποιοι οι αγαπημένοι σας ποιητές;

Θέλω να επισημάνω ότι  σε όσους θα αναφερθώ δεν είμαι καθολικός ακόλουθος…
Τι εννοώ ότι έχω αφομοιωθεί από το μεγαλύτερο μέρος της γραφής τους δίχως να την από-δέχομαι εφ’ όλης της ύλης διότι τότε θα ήμουν δοτός κι όχι λεύτερος της άποψης μου…
Ο θαυμασμός και τα ερεθίσματα που έχω αποκομίσει είναι αγίασμα μα θα  αναφέρω ενδεικτικά μερικούς και είναι οι παρακάτω…

Μ. Αναγνωστάκης, Καβάφης, Νίκος Καββαδίας, Νίκ. Καζαντζάκης, Καρούζος , Τάσος Λειβαδίτης, , Νίτσε, Κώστας Ουράνης, Χιόνης Αργύρης, Χριστιανόπουλος Ντίνος, Κατερίνα Γώγου , Γιώργος Αναγνωστόπουλος, Σαραντάρης  Γιώργος, Θανάσης Κωσταβάρας, Βαρβιτσιώτης Τάκης, Στέλιος Γεράνης, Θέμελης Γιώργος, Βλαντιμίρ Μαγιακόφσκυ Ρεμπό,  Μποντλέρ, Πιέρ Παολο Παζολίνι, Αντονεν Αρτω, Φερνάντο Πεσσόα, Ναζίμ Χικμέτ

4.Τι σημαίνει για σας  έρωτας; Και ποιος ο ρόλος του στη ζωή σας;

Ο έρωτας είναι ένας σημαντικός σημα-το-δότης για την ύπαρξη μου…
έχω ζήσει το μεγαλείο του έντονα δίχως  περί-ορισμούς, τον έχω κατακτήσει μέσα από ακραίες υπερβάσεις με προτεραιότητα πάντα
να του αποσπώ το τρόπαιο και να απογειώνω το όνειρο στην αφή του κορμιού…
Όταν ζεις το έρωτα δίχως περί-κοπές και  μιζέριες φθάνεις στο σημείο της πολύ-διάσπασης, επεκτείνεσαι ερωτεύεσαι την φύση, την θάλασσα ερωτοτροπείς με  την πανσέληνο από-λαμβάνεις ότι γήινο μας άφησε παρακαταθήκη ο Θεός και συνέχεια ανακαλύπτεις ότι προς-περνούν αδιάφορα οι περισσότεροι … 
Ο ρόλος του  είναι περισσότερο αναγκαίος από την σίτιση της ύλης μου,
μέσα από αυτόν το πνεύμα ανά-γεννιέται, οι σκέψεις φθάνουν ποιο μακριά κι η ψυχή απογειώνεται.

5.Είστε ευτυχισμένος;

Ναι είμαι ευτυχισμένος διότι  το ποιο σημαντικό είναι ότι αγαπώ τον εαυτό μου, έφθασα εδώ και πολλά χρόνια  στο στάδιο και όταν σε κάποια περίοδο είμαι «μόνος» να αισθάνομαι τόσο καλά διότι έχω πάντα να κάνω πολλά πράγματα και τότε ο εαυτός μου σας πληροφορώ πως είναι η καλύτερη παρέα…
Είμαι ευτυχισμένος γιατί έχω δίπλα μου ελάχιστους ανθρώπους που πραγματικά με αγαπούν…
Είμαι ευτυχισμένος διότι ότι κερδίζω στην ζωή είναι καθαρά από δικούς μου αγώνες δίχως να χρησιμοποιώ λάσπη, δόλο και κακεντρέχεια…
Είμαι ευτυχισμένος γιατί αγαπώ την Ζωή…

6.Ο θάνατος σας  τρομάζει σαν ιδέα και τι πιστεύετε  γι'αυτόν;

Ο θάνατος δεν με τρομάζει σαν ιδέα αυτό που με τρομάζει είναι ότι θέλω εφ’ όσον διατηρώ την υγεία μου να αργήσει πολύ να περάσει από την πόρτα μου γιατί θα του την έχω αμπαρωμένη…
Ο λόγος είναι ότι έχω να ζήσω ακόμη πολλά, θέλω να δημιουργήσω ακόμη  περισσότερα,θέλω κάποια στιγμή να απομονωθώ μαζί με την σύντροφό μου μακριά από τον όχλο και να αφοσιωθούμε στην γη να αυτό-σχεδιάζουμε μέσα από αυτήν να χαιρόμαστε τις επιθυμίες μας με το να ορίζουμε  τον χρόνο εμείς και όχι  αυτός…
Τα πιστεύω μου για τον θάνατο δεν βασίζεται ούτε σε μελέτες ούτε σε θεωρίες…
Ευελπιστώ όταν οι ψυχές φθάσουν εκεί ψηλά να Ξεβρακώνονται και ο κάθε ένας από εμάς να θωρεί τις βρωμιές του άλλου κι επειδή δεν δηλώνω πως είμαι κάποιος άγγελος  να τιμωρηθώ κι εγώ το μόνο που δεν θα χρεωθώ είναι τα τερατουργήματα που απεχθάνομαι (ζήλια, φθόνο, δολιοφθορά, μίσος και παρόμοια) που ευδοκιμούν στο σκοτάδι των μαύρων ψυχών…
Σε αυτούς θα ήθελα να μου παραχωρηθεί το αξίωμα  του Τιμωρού και ο οίκτος μου θα είναι ανύπαρκτος για τους  δαίμονες της πρώην επίγειας «ζωής»…

7Από που εμπνέεστε;
Η πλειοψηφία των δημιουργιών μου αφορούν προσωπικά βιώματα, επεκτείνομαι στα κοινωνικά δρώμενα που αφορούν την καταστρατήγηση της  αδικίας ανεξάρτητα αν θίγομαι εγώ ή όχι…
Γενικά δια-περνώ πάντα τα στεγανά και τα στερεότυπα που συντηρεί η άμορφη  μάζα…
Υπάρχουν και κάποιες  δημιουργίες που στηρίζονται στον οραματισμό μου  στο πως  θα επιθυμούσα να ήταν οι ανθρώπινες  σχέσεις μετά-μορφώνοντας  τον πλανήτη σε έναν παράδεισο δίχως ύπουλα δηλητηριώδη φίδια…

8 Ποιές ώρες είναι δημιουργικές για σας;

Ένας ατόφιος και γνήσιος «ποιητής» δεν έχει ωράρια γραφής οι λέξεις που δημιουργούν τους στίχους δεν είναι κουλουράκια που προγραμματίσουμε τον χρόνο, προθερμαίνουμε τον φούρνο και στήνουμε τα  υλικά  στον πάγκο για να τα φτιάξουμε…
Τα συναισθήματα του έρωτα, της οργής, του θυμού της επαναστατικότητας και  τόσα άλλα δεν έχουν την πολυτέλεια να  καρτερούν ούτε η μνήμη είναι ένας σκληρός δίσκος που τα αποθηκεύει  για να είναι διαθέσιμα όποτε το επιθυμείς ακόμα και στην τουαλέτα μπορεί να γράψεις στο χαρτί και ύστερα να σκουπιστείς με το επόμενο…
Άρα η άποψη μου είναι ότι αν θέσης ωράριο για την ποίηση είναι σικέ και στερείται τον αυθορμητισμό των πηγαίων συν-αισθημάτων της έκφρασης…     

9Πιστεύετε  πως ο κόσμος σήμερα διαβάζει ποίηση;

Πιστεύω πως ελάχιστοι διαβάζουν ποίηση ταυτόχρονα με τις παραμέτρους που επιβάλετε για προβληματισμούς, περισυλλογή και  θετικές αναθεωρήσεις όπου είναι σκόπιμο…
Οι περισσότεροι απλά κάνουν ανάγνωση δίχως «γνώση»…

10 Στη σημερινή αντιποιητική εποχή μας τι προσφέρει η ποίηση;

Αντιποιητική εποχή…;
Ειλικρινά εκπλήσσομαι για μένα δεν υπάρχει το ατσάλινο «Αντί» που ελάχιστοι το «υπηρετούν» και η μάζα το εξοστρακίζει…
Η σημερινή (το ξεκαθαρίζω) Σκέτη ποιητική εποχή είναι ένα άκομψο κλισέ που μετά-φέρεται σε συνδεδεμένα βαγόνια για ανιαρές διαδρομές…
Οι αναγκαίες ανατροπές δυστυχώς απουσιάζουν στον υπερθετικό βαθμό και αυτός είναι ο λόγος που αν προσέφερε η «ποίηση» η κοινωνία μας δεν θα  βρισκόταν σε μια μόνιμη καθίζηση μιζέριας  και ανοχών…

11Τι βιβλία συνήθως διαβάζετε;

Τα βιβλία που επιλέγω είτε είναι ποίηση, είτε λογοτεχνία, είτε δοκίμια  είναι αυτοσκοπός μου να διεύρυνε το πνεύμα  μου , να ισχυροποιήσω τις αξίες μου και να  προβληματιστώ για τα είδη υπάρχοντα πρότυπα μου που ίσως έχουν διαβρωθεί…
Αν κάποιο βιβλίο με «ξεγελάσει» δεν το συνεχίζω απλά το αφήνω στην καβάντζα της βιβλιοθήκης μου…

13Μια φράση που σας ακολουθεί  τον τελευταίο καιρό;

Η φράση που με ακολουθούσε , με ακολουθεί  και θα με ακολουθεί για πάντα είναι η συγκεκριμένη που έχω γράψει εδώ και πολλά χρόνια και με αντιπροσωπεύει όπως η υπό-γραφή μου…
«  Όταν πλησιάσεις πρόσεξε σε παρά-καλώ...
μην σκοτεινιάσεις την Ψυχή μου...
αλλιώς φύγε αθόρυβα όπως ήλθες... »

14 Τι παρουσιάζετε  σε αυτή την ποιητική συλλογή σου και πόσα ποιήματα  γράψατε;

« Στα Αετώματα της ερωτικής και ανένταχτης Αντί-ποίησης »
Αυτό παρουσιάζω στην ποιητική μου συλλογή τίποτα περισσότερο τίποτε λιγότερο από ότι αναφέρει ο τίτλος του  βιβλίου μου…
Τα ποιήματα φθάνουν τα 80 (ογδόντα ) τα περισσότερα καλύπτουν δυο σελίδες και εμπεριέχω κι περίπου 60 ( εξήντα ) αποστάγματα της ψυχής μου…
Τα ποιήματα δεν τα έγραψα για το βιβλίο είναι ένα μέρος μιας μικρής περι-συλλογής από τα ποιήματα που έχω γράψει εδώ και τρεις δεκαετίες…

15 Θα μπορούσατε  με λίγες γραμμές να μου χαρακτηρίσετε τον άνθρωπο Στέλιο Κοντοδήμο;

Ακριβώς όπως το αναφέρετε είμαι ένας απλός άνθρωπος με λάθη που ποτέ όμως  δεν ευδοκιμούν μέσα από δόλο και σκοπιμότητες  περνώ απαρατήρητος ανάμεσα στο αχανές πλήθος δια-γράφοντας τα δικά μου ίχνη…
Βάζω πλάτη σε ότι είναι ανυπεράσπιστο παιδιά, γέροντες, ζώα, σε όποια ύπαρξη δεν έχει την  δύναμη να εναντιωθεί στους λιθοβολισμούς…
Αρκούμε σε κατά-στάσεις μακριά από θορύβους, μεταναστεύω πάντα στην αναζήτηση της διαφορετικότητας που θα μου προσφέρει εμπειρίες και γνώσεις…
Αντί-στέκομαι σε ότι και όποιον προσπαθήσει να μου  στερήσει την ελευθερία μου…
Χτυπώ με όποιο δήποτε κόστος τους «Δήθεν» και όσους προσπαθούν να μολύνουν τις αλήθειες , το ήθος και τις αξίες…
Αιρετικός  ακόμη και στον ίδιο μου τον εαυτό που Αυτό-κριτικάρω την καθημερινότητα μου ώστε να εξελιχθώ έστω και στο ελάχιστο καλύτερος άνθρωπος…
Αγαπώ την Ζωή, τον Έρωτα, την Θάλασσα, την Φύση, την Γη την ντί-ποίηση…

Στην περίοδο αυτή τη δύσκολη ,που περνάει ο ελληνικός λαός τι  έχετε να πείτε στον κόσμο για να πάρει δύναμη;

Για εμένα η μόνη δύναμη είναι η πίστη στον Θεό ( δίχως να είμαι θρησκόληπτος ) κι η πίστη στην Ψυχή μας μονάχα από  εκεί θα ανακτήσουμε την απαραίτητη δύναμη σε μια κρίση που οι  πρώτοι  υπεύθυνοι είμαστε εμείς που επιτρέψαμε και εξ-ακολουθούμε να επιτρέπουμε να μας καταδυναστεύουν ανθέλληνες πολιτικοί  δίχως ίχνος αντί-στάσης… 
Ενδεικτικά φωτοποιήματά του:











Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια